Головна » Статті » На допомогу вчителю фізики |
Дати відповіді на питання (робота в парах):
( Удень Сонце набагато ближче до нас, тому притягує сильніше)
(Так, але значно менше)
(Однаково)
(Ні, так як сила тяжіння залежить від маси, а не від речовини).
І так, ми з’ясували, що на всі тіла розміщенні поблизу Землі діє сила тяжіння. Ця сила є причиною того, що тіла, які позбавлені опори або підвісу падають на Землю. Але як поведуть себе тіла, які знаходяться на опорі або підвісі? (проблема) Відповідь на це питання і дасть наше сьогоднішнє навчання. Тому темою нашого уроку є вивчення понять сили пружності, ваги та невагомості. Метою нашого сьогоднішнього уроку: з’ясувати природу сил пружності та ваги, ознайомитися із поняттям невагомості. Запишіть план уроку:
Відомо, що тверді тіла зберігають свою форму та об’єм, однак при взаємодії із іншими тілами вони можуть змінювати свою форму, тобто деформуватися.
(слайд 2) Демонстрація 2: на опорі знаходиться лист пластику (картону), на який покладено вантаж. (слайд 3)
Що відбувається із листом?
Чому пластини мають різні прогини?
А якщо на лист картону покласти тіла різної маси? (слайд 3) Куди буде направлена сила пружності?
Який висновок можна зробити із цих спостережень?
Це зв'язок можна записати у вигляді формули: , яка виражає закон Гука (слайд 4)
значення Записати на дошці – 1 учень ,
А тепер перед нами стоїть таке завдання (робота в групах): визначити експериментально значення коефіцієнта пружності. Для цього ви маєте необхідне обладнання (роботу виконуємо на столі): лінійка,важки, пружина, гумова стрічка. Учні працюють у групах і визначають , вчитель контролює роботу. Будь-ласка, назвіть для :
Давайте поглянемо на тягарець, який знаходиться на пружині динамометра. (слайд 5)
Демонстрація 3: на пружині динамометра знаходиться тягарець Які тіла діють на тягарець?
Як називається сили, що діють на тягарець з боку Землі, пружини
Розглянемо види деформації, які ми зустрічаємо у житті (слайд 6) Демонстрація 4: на закріплену дощечку поміщуємо тіло
Спостерігаємо її деформацію Які сили діють?
Який висновок можна зробити?
Сила, яка діє на горизонтальну опору або вертикальний підвіс називається ВАГОЮ. (слайд 7) Якщо тіло нерухоме, то
Інколи вагу ототожнюють з масою. Давайте звернемося до підручника і знайдемо на сторінці 65 відмінності між вагою та масою тіла. Самостійна робота із підручником – 2 хв. Погляньте на слайд і перевірте правильність виконання роботи (слайд 8)
Перевіримо ці відмінності за допомогою медичних терезів Експериментальне завдання: визначення ваги учня, коли він знаходиться у стані спокою і присідає Який висновок ми зробимо із даного експерименту?
Що можна визначити за допомогою динамометра? (слайд 9) Давайте розглянемо такий випадок, коли тілом разом із динамометром випускаємо із рук Демонстрація 5: динамометр з важком випускаємо із рук Що ви помітили?
Чому тіла падало вниз?
(слайд 10) Який висновок можна зробити із експерименту? Якщо тіло рухається тільки під дією F тяжè P=0 Такий стан називається невагомістю. Давайте переглянемо відеофільм про цей дивний стан Перегляд відеофільму 2 хв. ІІІ. Закріплення нового матеріалу 10 хв.:
а) тенісний м’яч плаває на поверхні води; б) риба плаває в озері; в) сокіл злітає у височінь; г) повітряна кулька піднімається в небо; д) сталева кулька вислизнула із рук. Відповідь: д. Розв’язати задачу:
Відповідь:стиснення пружини становить 2 см.
Відповіді до завдань:
( Удень Сонце набагато ближче до нас, тому притягує сильніше)
(Так, але значно менше)
(Однаково)
(Ні, так як сила тяжіння залежить від маси, а не від речовини).
а) тенісний м’яч плаває на поверхні води; б) риба плаває в озері; в) сокіл злітає у височінь; г) повітряна кулька піднімається в небо; д) сталева кулька вислизнула із рук. Відповідь: д. Розв’язати задачу:
Відповідь: сила, що виникає внаслідок розтягування пружини становить 0,75 Н.
| |||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 3029 | Коментарі: 6 | | |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||